Obsah

Mariánské Lázně na veletrzích

Holiday World 2016

25. středoevropský veletrh cestovního ruchu proběhnul ve dnech 18. - 21. února 2016 v areálu holešovického Výstaviště v Praze.Holiday World Praha

Veletrh cestovního ruchu Holiday World je nejvýznamnější akcí svého druhu nejen v České republice, ale i v regionu střední Evropy. V roce 2016 se konal 25. ročník, který se uskutečnil tradičně v areálu holešovického Výstaviště. Představilo se zde více než 800 vystavovatelů z 50 zemí z celého světa  (letos se čestným hostem stala Čína). Veletrh se každým rokem v prvních dvou dnech stává stěžejním místem setkání odborníků v oboru a o víkendu bohatým lákadlem pro veřejnost laickou.

Mariánské Lázně vystupovaly spolu s dalšími městy a společnostmi na více jak 60m2 celkové plochy stánku Karlovarského kraje.

Zatímco po první dva dny veletrhu odbornou veřejnost zajímalo město Mariánské Lázně jako takové, návštěvníci během soboty a neděle měli zájem převážně o konkrétní pobytové balíčky a cenové nabídky, program léčebných procedur s konkrétní cenovou nabídkou, program výletů pro rodiny s dětmi. Největší zájem co se laické veřejnosti týče byl ovšem o suvenýry města jako takové: kapesní kalendáře, propisky, tužky, pexesa, pohlednice,…

Návštěvu veletrhu Holiday Wolrd v Praze do budoucnosti určitě doporučuji z pohledu významnosti a prestiže této akce. Dále doporučuji vystupovat s konkrétní nabídkou konkrétní pobytových balíčků (spojit se například s hoteliéry), navázat bližší spolupráci se společností Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s., rozšířit propagační materiály o různé tipy na výlety (rodiny s dětmi, příroda a okolí, jednodenní pobyt v ML / týdenní pobyt v ML, apod). A v neposlední řadě rozšířit sortiment suvenýrů každodenní potřeby a dostat se tak více do povědomí návštěvníků.

Dále doporučuji „ozvláštnit“ stánek města jako takový – vizuálně, jako například imagové video promítané na tabletu nebo notebooku, použít k „vyzdobení“ stánku fotografie většího formátu z fotografické soutěže, či například vymyslet nějakou zajímavou soutěž nebo slosování (např. sleva na vstupné do Parku Boheminium, do Městského bazénu apod.), které by návštěvníky „zavázalo“ do Mariánských Lázních opravdu přijet.

Eva Vohnoutová
pracovnice infocentra