Obsah

Mariánské Lázně na veletrzích

Euroregion Tour 2016

Euroregion tour 2016Veletrh cestovního ruchu Euroregion Tour se konal již šestnáctým rokem v Eurocentru Jablonec nad Nisou v termínu 17. - 19. 3. 2016. Pořadatelem veletrhu je statutární město Jablonec nad Nisou, statutární město Liberec, Liberecký kraj, Okresní hospodářská komora v Jablonci nad Nisou a další pořadatelé. Hlavním mottem letošního programu byla filmová turistika, která byla i součástí workshopu pro odborníky. V rámci doprovodného programu byl připraven bohatý kulturní program, promítání filmů, ochutnávky, řemeslníci a prodejci regionálních produktů, zábava pro děti i dospělé.

Cílem veletrhu je představit návštěvníkům možnosti trávení volného času, tipy na výlety, novinky z cestovního ruchu, regionální produkty a mnoho dalšího. Veletrh představuje komplexní turistickou nabídku krajů, regionů, měst a obcí České republiky i sousedních států, nabídku cestovních a dopravních kanceláří, lázní a wellness, památek, center volnočasových aktivit a dalších subjektů z oblasti cestovního ruchu.

Mariánské Lázně se na tomto veletrhu prezentovaly prostřednictvím KIS Mariánské Lázně s.r.o. vůbec poprvé a společně s městem Abertamy, Montanregionem Krušné Hory a Plzeňským krajem reprezentovaly Západní Čechy.

Největší zájem projevovali návštěvníci o suvenýry města jako takové: kapesní kalendáře, propisky, tužky, pohlednice. Dále je zajímala konkrétní cenová nabídka lázeňského pobytu s nabídkou léčebných procedur, nicméně často zmiňovali problém, že jejich lékař Mariánské Lázně „nepředepisuje“ a tudíž se k nám nedostanou. Možnost jet do Mariánských Lázní i za jiným účelem než „do lázní“ je nenapadla. Malou část návštěvníků zajímal program výletů pro rodiny s dětmi. Obecně návštěvníci spíše vzpomínali na svůj někdejší pobyt ve městě během povinné vojenské služby, rekreačního pobytu v rámci ROH či dětských léčebných pobytů. Opět se objevil mýtus „rozbořených budov“ uvnitř lázeňského centra.

Účast na tomto veletrhu v příštím roce v této chvíli nedoporučuji. Finanční prostředky, které jsou spojeny s náklady na veletrh, doporučuji spíše investovat do rozšíření portfolia materiálů města a jejich následného soustředění do míst, která je vyžadují (např. Pražská informační služba, IC CzechTourism a další). Dále doporučuji spojit se s vystavovateli, kteří se veletrhu účastní pravidelně a v rámci jakési reciprocity se domluvit na prospektovém servisu (Abertamy, Plzeňský kraj). Další možností je pozitivní outdoorová reklama v dopravních prostředcích ve stylu „Dovolená v Mariánských Lázních“ či reklama v místních regionálních magazínech. Cílem by mělo být vzbudit v lidech zájem o Mariánské Lázně nejen ve smyslu lázní určených pro pacienty, ale také města, kde stojí za to trávit dovolenou.

Barbora Tintěrová
ředitelka infocentra