Obsah

Mariánské Lázně na veletrzích

Dovolená a Region, Lázeňství

Dovolená a Region, LázeňstvíJiž devatenáctým rokem se konala na výstavišti Černá louka v Ostravě výstava cestovního ruchu Dovolená a Region, Lázeňství ve dnech 4. – 6. 3. 2016. Výstava patří mezi nejvýznamnější událost podporující oblast cestovního ruchu v Moravskoslezském kraji a okolí. Prezentaci cestovních kanceláří, regionů, krajů a měst doplnila nabídka nejznámějších lázeňských míst z České a Slovenské republiky. Pestrá nabídka turistických destinací, ale i kulturních a historických památek, tak nabídla návštěvníkům tipy na výlet a aktivní trávení volného času. I v letošním roce byla výstava zpestřena zastoupením více než dvěma desítkami informačních center v rámci Asociace turistických informačních center České republiky (A.T.I.C ČR). Návštěvníci tak měli možnost nahlédnout do všech koutů republiky. Mariánské Lázně se prezentovaly v rámci této akce vůbec poprvé ve své historii a byly zároveň jedním ze třech vystavujících měst v rámci celého Karlovarského kraje (společně s městy Jáchymov a Abertamy).

V pátek, 4. března 2016, proběhl v konferenčním sále Ostravských výstav seminář pro pracovníky TIC „Doplňkové služby infocenter v ČR a infocentra evropských metropolí“. Organizátorem tohoto semináře byl A.T.I.C. ČR. Mezi čestné hosty semináře patřili Ing. Ivan Strachoň, náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje, Karel Burda, předseda představenstva Ostravské výstavy a.s. a Pavel Hlaváč, prezident A.T.I.C. ČR.

Největší zájem, co se veřejnosti týče, byl opět zájem o suvenýry města jako takové: kapesní kalendáře, propisky, tužky, pexesa, pohlednice,…, dále poté (a to v daleko menší míře) zájem o konkrétní pobytové balíčky a cenové nabídky, program léčebných procedur s konkrétní cenovou nabídkou, program výletů pro rodiny s dětmi.

Návštěvu tohoto veletrhu z pohledu vystavovatele v této chvíli nedoporučuji. Finanční prostředky, které jsou spojeny s náklady na veletrh, bych zkusila nejdříve investovat například do reklamy do regionálních moravskoslezských médií, popř. do reklamy do magazínu Českých drah, který je pro cestující ve vlacích ČD k dispozici zdarma (99% dotazovaných návštěvníků nevědělo, že existuje přímé spojení vlaky Pendolino na trase Mariánské Lázně – Ostrava a stěžovali si tak na složitost dopravy z Ostravy do Mariánských Lázní). Dále vyvrátit mýtus „rozbořených budov“ uvnitř lázeňského centra (který byl druhým nejčastějším dotazem ze strany návštěvníků v průběhu celého veletrhu) a vytvořit tak pozitivnější image (a to i na domácím poli) jednoho z nejkrásnějších lázeňských měst v srdci Evropy.

Eva Vohnoutová
pracovnice infocentra