Obsah
Mariánské Lázně na veletrzích
POSTDAM 2015, burza cestovního ruchu 9.- 10.10.
Burza cestovního ruchu v Postupimi se koná v obchodním centru Stern. Soustředí se na konečného zákazníka (B2C) z města a okresu Postupim, ale také Brandenburg a Berlín, což je skupina s největším příjmem ve východním Německu. Burzu navštěvuje více než 75 tisíc návštěvníků, kteří očekávají informace a nabídku pro plánování své dovolené.
Burzy se pravidelně účastní zástupci německých a českých regionů, měst, hotelů a cestovních kanceláří. Mariánské Lázně se letos účastnily poprvé prostřednictvím KIS Mariánské Lázně s.r.o.
POZNATKY:
- 80 % návštěvníků byla skupina 55+, několik málo dotazů se týkalo pobytu většího počtu osob v rámci rodiny a plánování výletu skupiny (cestovní kanceláře či spolky).
- Zájem projevily dva časopisy – nabídka inzerce.
- Důvodem plánované návštěvy je obvykle nostalgie – rodné město rodičů či samotných klientů, opakovaná návštěva, oblíbenost města, tradice.
- Řada klientů zná celý západočeský trojúhelník včetně Jáchymova, pobyty střídá, někteří uvažují o změně.
- Nejvíce se lidé ptali na možnost ubytování, hledali konkrétní nabídku lázeňských pobytů pro sebe či pro své rodiče. Město má stále image zejména lázeňského města, informace o dalších možnostech vítali.
- Největší zájem byl o katalogy ubytování a obecné informace o městě (kapsář + tématické mapy, tzv. Mappe).
- Počet rozdaných materiálů:
- Tematická série (prameny, vycházky, jak do ML) á 200 ks
- Děti a rodina – 50 ks
- Katalog ubytování – 50 ks
- Mapa A3 – 200 ks
- Kapsář – 50 ks
- Propagační předměty (propiska, notýsek, magnet) á 20 ks
ZÁVĚRY:
- Pro prezentaci města jako destinace je účast na tomto typu „veletrhu“ přínosná. Nicméně klient očekává hotový produkt, který zatím nemůžeme nabídnout.
- Doporučujeme zamyslet se do budoucna nad vytvořením materiálu, který nabídne jakýsi „návod“ či doporučení, jak trávit čas v ML – např. tří, pěti, sedmidenní pobyt, který bude obsahovat tipy na aktivity, návštěvy apod.
- Ideálně vidíme budoucnost ve spolupráci s hoteliéry, neboť klient očekává zároveň konkrétní cenovou nabídku.
- Přehled kulturních a sportovních událostí ve městě během roku se setkal s pozitivním ohlasem (nový materiál).
- Přínosnost burzy jako takové doporučuji zhodnotit až po absolvování všech naplánovaných burz. Zájem klientů může být velmi rozdílný v souvislosti s vybraným termínem. Stejné nebo podobné burzy se konají zároveň v zimních měsících.
Zapsala: Barbora Tintěrová, 13.10.2015