Obsah

Mariánské Lázně na veletrzích

POSTDAM 2015, burza cestovního ruchu 9.- 10.10.

Burza cestovního ruchu v Postupimi se koná v obchodním centru Stern. Soustředí se na konečného zákazníka (B2C) z města a okresu Postupim, ale také Brandenburg a Berlín, což je skupina s největším příjmem ve východním Německu. Burzu navštěvuje více než 75 tisíc návštěvníků, kteří očekávají informace a nabídku pro plánování své dovolené.

Burzy se pravidelně účastní zástupci německých a českých regionů, měst, hotelů a cestovních kanceláří. Mariánské Lázně se letos účastnily poprvé prostřednictvím KIS Mariánské Lázně s.r.o.

POZNATKY:

  1. 80 % návštěvníků byla skupina 55+, několik málo dotazů se týkalo pobytu většího počtu osob v rámci rodiny a plánování výletu skupiny (cestovní kanceláře či spolky).
  2. Zájem projevily dva časopisy – nabídka inzerce.
  3. Důvodem plánované návštěvy je obvykle nostalgie – rodné město rodičů či samotných klientů, opakovaná návštěva, oblíbenost města, tradice.
  4. Řada klientů zná celý západočeský trojúhelník včetně Jáchymova, pobyty střídá, někteří uvažují o změně.
  5. Nejvíce se lidé ptali na možnost ubytování, hledali konkrétní nabídku lázeňských pobytů pro sebe či pro své rodiče. Město má stále image zejména lázeňského města, informace o dalších možnostech vítali.
  6. Největší zájem byl o katalogy ubytování a obecné informace o městě (kapsář + tématické mapy, tzv. Mappe).
  7. Počet rozdaných materiálů:
    1. Tematická série (prameny, vycházky, jak do ML) á 200 ks
    2. Děti a rodina – 50 ks
    3. Katalog ubytování – 50 ks
    4. Mapa A3 – 200 ks
    5. Kapsář – 50 ks
    6. Propagační předměty (propiska, notýsek, magnet) á 20 ks

ZÁVĚRY:

  1. Pro prezentaci města jako destinace je účast na tomto typu „veletrhu“ přínosná. Nicméně klient očekává hotový produkt, který zatím nemůžeme nabídnout.
  2. Doporučujeme zamyslet se do budoucna nad vytvořením materiálu, který nabídne jakýsi „návod“ či doporučení, jak trávit čas v ML – např. tří, pěti, sedmidenní pobyt, který bude obsahovat tipy na aktivity, návštěvy apod.
  3. Ideálně vidíme budoucnost ve spolupráci s hoteliéry, neboť klient očekává zároveň konkrétní cenovou nabídku.
  4. Přehled kulturních a sportovních událostí ve městě během roku se setkal s pozitivním ohlasem (nový materiál).
  5. Přínosnost burzy jako takové doporučuji zhodnotit až po absolvování všech naplánovaných burz. Zájem klientů může být velmi rozdílný v souvislosti s vybraným termínem. Stejné nebo podobné burzy se konají zároveň v zimních měsících.

Zapsala: Barbora Tintěrová, 13.10.2015