Obsah

Mariánské Lázně na veletrzích

MITT Moskva 2015

VELETRH MITT MOSKVA – závěrečná zpráva 18.- 21.3.2015

Mitt Moskva je největší a nejdéle trvající veletrh cestovního ruchu v Rusku. Účastní se ho více než 2056 vystavovatelů z více než 200 destinací. Tento veletrh je klíčovým místem turistického průmyslu a přináší příležitost setkat se se svými kolegy a klienty a přitom zároveň zvýšit povědomí návštěvníků o své destinaci, získat zkušenosti s potřebami ruského trhu a vyhodnotit dopad svých služeb.

Mitt Moskva se koná již od roku 1994 a v roce 2015 proběhl 22. ročník, jehož se již poněkolikáté účastnilo i město Mariánské Lázně. Veletrh navštěvují profesionálové i koneční zákazníci. V roce 2014 veletrh navštívilo rekordních 37 436 návštěvníků, z toho 74% profesionálů. Vzhledem k poptávce ruského trhu a vzrůstající kupní síle ruských turistů se popularita veletrhu stále zvyšuje.

Mariánské Lázně zastupovala v letošním roce Barbora Tintěrová prostřednictvím společnosti KIS Mariánské Lázně s.r.o. Město mělo tentokrát sdílený stánek s hotelem Cristal Palace z Mariánských Lázní.

Mariánské Lázně mají na ruském trhu velmi dobrou pověst a zájem o pobyt v našem městě je stále velký, ať už ze strany cestovních kanceláří, nebo ze strany konečných zákazníků. Na druhou stranu lze konstatovat, že řada klientů vůbec neví, kde Mariánské Lázně leží a informace o našem městě pro ně byly velkou novinkou. Největší zájem byl směřován na druhy a způsoby léčení, indikace, prameny a možnosti ubytování. Méně známá je skutečnost, že je u nás také možnost sportovního a kulturního vyžití, nemluvě o krásné přírodě. Mariánské Lázně jsou tedy v povědomí ruských klientů zakotveny především jako lázně. Velký úspěch měly mezi klienty drobné dárky ve formě notýsků, záložek do knížky, tužek a propisek. Projevuje se také vliv moderních technologií – řada klientů už nechce sbírat těžké materiály, ale preferuje informace na DVD a na webových stránkách. Velký zájem byl také o centrální rezervační systém. Zde je nutné poukázat na nutnost zlepšení jeho technického vývoje. Zákazníci se také často ptali na možnosti pobytu s dětmi.

Závěrem lze konstatovat, že účast na sdíleném stánku je prospěšná, ať už z hlediska uspoření nákladů města či z hlediska střídání personálu. Mariánské Lázně zastupovalo v letošním roce pět osob (Cristal Palace, Royal Spa a město). Doporučuji do budoucna zvážit možnost užší spolupráce s účastnícími se subjekty ve smyslu jejich pověření prezentací města na základě písemné dohody se specifikací všech podmínek a tím uspoření dalších nákladů na vyslání vlastního personálu.

Barbora Tintěrová, 26.3.2015