Obsah

Mariánské Lázně na veletrzích

CHEMNITZ  2015

burza cestovního ruchu 6.-8.11. 2015

Chemnitz je 850 let staré průmyslové město s více než 250 tisíci obyvateli, které leží v v podhůří Krušných hor v krátké dojezdové vzdálenosti od Mariánských Lázní. Burza cestovního ruchu v Chemnitz se koná v obchodním centru Sachsen-Allee, které patří k nejoblíbenějším ve městě. Burza se klasicky soustředí se na konečného zákazníka (B2C) z města a přilehlého okolí.

Burzy se účastní zejména zástupci německých cestovních kanceláří a českých hotelů, které nabízí léčebné pobyty. Je možné využít také prospektový servis. Zaslané materiály jsou vystavené v několika stojanech rozmístěných po celém nákupním centru. Mariánské Lázně se letos účastnily poprvé prostřednictvím KIS Mariánské Lázně s.r.o.

POZNATKY:

  1. Zákazníci centra: rodiny s dětmi, mladí a skupina 40+
  2. Většina zákazníků požadovala službu tzv. na míru od cestovní kanceláře – tzn. zajištění pobytu včetně dopravy a služeb. Zájemci o náš region: skupina 50+
  3. Navázán kontakt s cestovní kanceláří, která projevila zájem o ML z důvodu pořádání poznávacích zájezdů (po celé Evropě).
  4. Počet rozdaných materiálů:
    1. Tematická série (prameny, vycházky, jak do ML) á 200 ks
    2. Děti a rodina – 100 ks
    3. Katalog ubytování – 75 ks
    4. Mapa A3 – 70 ks
    5. Kapsář – 70 ks
    6. Kulturní kalendář (trhačka) – 100 ks
    7. Mapa trhací – 100 ks
    8. Propagační předměty (propiska, notýsek, magnet) á 20 ks

ZÁVĚRY:

  1. Klienti v tomto regionu se projevovali spíše zdrženlivě, preferovali samostatné vybírání ze stojanů, nikoliv osobní kontakt na stánku. O našem městě i regionu vědí, znají ho a často do něj jezdí.   Zájemci o léčebný pobyt se zajímali o rozdělení sezóny během roku, ceny a délku léčebných pobytů.
  2. Přínosnost burzy hodnotím jako průměrnou. Nicméně vzhledem k obecné nabídce destinace, nikoliv konkrétního produktu, nelze zcela objektivně změřit případný dopad na budoucí návštěvnost města.
  3. Tipy do budoucna:
    1. Ve spolupráci s hoteliéry zakomponovat do hotelových dotazníků otázku, zda do ML přijeli na základě informací na veletrhu/burze. Totéž je možné dotazovat v dotaznících v infocentru.
    2. Vytipovat akce/sezónu/období, vytvořit konkrétní nabídku a prezentovat město touto konkrétní nabídkou (např. přijeďte na vánoční trhy, folklórní podzim, lyžovat do lázní, apod.)

Zapsala: Barbora Tintěrová, 9.11.2015