Mariánské Lázně - Zjednodušená verze stránek

Nastavení velikosti písma
+

Informace zveřejňované o povinném subjektu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
Město Mariánské Lázně

Město Mariánské Lázně je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek, vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající.

Ruská 155 / 3
353 01 Mariánské Lázně
Tel.: (automat): +420 354 922 111
Fax: +420 354 623 186
E-mail: muml@muml.cz
WWW: www.muml.cz
ID Datové schránky: bprbqms
  • 4.1 Kontaktní poštovní adresa

    Ruská 155 / 3
    353 01 Mariánské Lázně
  • 4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu

    Ruská 74
    353 01 Mariánské Lázně
    Příčná 647
    353 01 Mariánské Lázně
    Tepelská 752 / 22
    353 01 Mariánské Lázně
    17.listopadu 474 / 1
    35301 Mariánské Lázně
    Chebská 252 / 14
    35301 Mariánské Lázně
  • 4.3 Úřední hodiny

    pondělí8:00 - 12:0012:30 - 17:00
    středa8:00 - 12:0012:30 - 17:00
    pátek8:00 - 12:00
  • 4.4 Telefonní čísla

    Tel.: (automat): +420 354 922 111
  • 4.5 Adresa internetové stránky

  • 4.6 Adresa podatelny

    Pracoviště Tuzex Příčná 647, Mariánské Lázně

  • 4.7 Elektronická adresa podatelny

    epodatelna@muml.cz

    Dostupná v úřední hodiny podatelny

  • 4.8 Datová schránka

    ID Datové schránky: bprbqms
KB: 19-720331/0100 (Komerční banka, a.s.)
00254061
DIČ: CZ00254061

Informace lze získat

  • ústně – v kanceláři úřadu
  • písemně – osobně v kanceláři úřadu nebo poštou na adresu úřadu
    Městský úřad Mariánské Lázně
    Ruská 155
    35301 Mariánské Lázně
  • e-mailem vedoucím odborům
  • na úřední desce umístěné v přízemí MěÚ
  • elektronickým podáním: epodatelna@muml.cz

 

Přehled lhůt a termínů

Lhůty

  • Odkaz na zveřejněnou informaci (§ 6 odst. l) - 7 dnů
  • Výzva k upřesnění nesrozumitelné nebo příliš obecné informace (§ 14 odst. 3, písm. a) - 7 dnů
  • Informace o odložení žádosti nevztahující se k působnosti povinného subjektu (§ 14 odst.3, písm. b) - 3 dny
  • Poskytnutí informace žadateli (§ 14 odst. 3, písm. c) - 15 dnů
  • Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace ze závažných důvodů (§ 14 odst. 5) - 10 dnů
  • Rozhodnutí o odvolání (§ 16 odst. 3) - 15 dnů
  • Upřesnění žádosti o informaci žadatele (§ 14 odst. 3, písm. a) - 30 dnů
  • Lhůta pro odvolání, jestliže povinný orgán ve lhůtě neposkytl informaci či nevydal rozhodnutí o nevyhovění (§ 15 odst. 4) - 15 dnů
  • Odvolání proti rozhodnutí a odmítnutí žádosti (§ 16 odst. 1) - 15 dnů

 

Termíny

  • Poskytování informací dle § 5 odst. 1 způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 2)-od 1.1.2001
  • Poskytování informací z registrů způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 3) - od 1. 1. 2002

 

Postup při vyřizování žádostí

Kdo může o informaci požádat

  • o informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat proč o informaci žádá

 

Kdo informaci poskytne

  • kterýkoli státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)

 

Kdy informaci neposkytne

  • je-li požadovaná informace označena za utajovanou skutečnost
  • jde-li informace vypovídající o osobnosti a soukromí fyzické osoby (národnost, rasový původ, náboženské zaměření, členství v politických stranách a hnutí, o její trestné činnosti, zdraví, majetkových poměrech atd.)
  • pokud je požadovaná informace označena za obchodní tajemství
  • jde-li o informace o probíhajícím trestním řízení
  • pokud se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům toho, kdo je o informaci požádán

 

Jak se o informaci žádá

  • ústně, tj. osobní návštěvou na příslušném orgánu nebo dotazem provedeným pomocí telekomunikačního zařízení
  • písemně, není-li např. na ústně podanou žádost informace poskytnuta, nebo není-li informace z pohledu žadatele dostatečná

 

Co musí písemná žádost obsahovat

  • musí z ní být zřejmé, komu je žádost určena, o jakou informaci se žádá a kdo ji činí
  • neobsahuje-li žádost uvedené údaje, nebude vyřízena (žádost se odloží)

 

Jaký bude postup povinného orgánu

  • je-li žádost nesrozumitelná, vyzve žadatele o její upřesnění. Nebude-li upřesněna do 30 dnů, rozhodne o odmítnutí žádosti
  • pokud informace nespadá do jeho působnosti, žádost odloží a toto sdělí žadateli do tří dnů - pokud žádost splňuje všechny náležitosti, poskytne požadovanou informaci nejpozději do 30 dnů ( od 1. 1. 2001 do 15 dnů)

 

Co když orgán žádosti nevyhoví

  • pokud povinný orgán, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
  • jestliže bude povinný orgán nečinný (nepodá požadovanou informaci, ani nevydá rozhodnutí) má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým informaci odepřel
  • proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení

 

Komu se odvolání posílá

  • odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti nebo takové rozhodnutí měl vydal

 

Kdo o odvolání rozhodne

  • o odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal. Jde-li o rozhodnutí obecního úřadu ve věcech samostatné působnosti obce, rozhoduje o odvolání obecní rada (kde není rada rozhoduje zastupitelstvo obce)
  • ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
  • proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
  • 11.1 Nejdůležitější používané předpisy

    Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje

    • zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
      (upravuje postavení oprávněného a povinného subjektu při vyřizování žádostí o poskytnutí informací, postup při rozhodování a poskytnutí informací a oprávnění žadatele v případě odmítnutí informací).
    • zákon č. 167/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
      (Tento zákon upravuje používání elektronického podpisu, poskytování souvisejících služeb, kontrolu povinností stanovených tímto zákonem a sankce za porušení povinností stanovených tímto zákonem).
    • zákon č. 500/2004 Sb., Správní řád, v platném znění
      (upravuje postup orgánů moci výkonné, orgánů územních samosprávných celků a jiných orgánů, právnických a fyzických osob, pokud vykonávají působnost v oblasti veřejné správy).
    • zákon č. 128/2000 Sb. o obcích
    • zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
    • zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
    • zákon č. 200/1990 Sb. o přestupcích
    • zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
    • Platné obecně závazné vyhlášky
    • Usnesení ze zasedání zastupitelstva města zde
    • Usnesení ze zasedání rady města zde
  • 11.2 Vydané právní předpisy

  • 12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

    Městský úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.

    Sazebník úhrad - poskytování informací

  • 12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

    Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
  • 13.1 Vzory licenčních smluv

    Vzory všech licenčních smluv podle § 14a zákona č. 106/1999 Sb., jsou-li k poskytování informací povinným subjektem potřebné.

    Vzor licenční smlouvy

  • 13.2 Výhradní licence

    V současné době nejsou pro Město Mariánské Lázně poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

Výroční zpráva za rok 2020

výroční zpráva za rok 2020.pdf
Typ souboru: PDF, Velikost: 86,09 kB
Staženo: 9×
Vloženo: 6. 9. 2021

Výroční zpráva za rok 2019

výroční zpráva za rok 2019.pdf
Typ souboru: PDF, Velikost: 417,92 kB
Staženo: 11×
Vloženo: 6. 9. 2021

Výroční zpráva za rok 2018

výroční zpráva za rok 2018.pdf
Typ souboru: PDF, Velikost: 114,25 kB
Staženo: 10×
Vloženo: 6. 9. 2021

Výroční zpráva za rok 2017

výroční zpráva za rok 2017.pdf
Typ souboru: PDF, Velikost: 85,79 kB
Staženo: 417×
Vloženo: 16. 3. 2018

Výroční zpráva za rok 2016

výroční zpráva za rok 2016.pdf
Typ souboru: PDF, Velikost: 239,04 kB
Staženo: 724×
Vloženo: 15. 3. 2017

Výroční zpráva za rok 2015

výroční zpráva za rok 2015.pdf
Typ souboru: PDF, Velikost: 227,67 kB
Staženo: 863×
Vloženo: 2. 3. 2016

Výroční zpráva za rok 2014

výroční zpráva za rok 2014.pdf
Typ souboru: PDF, Velikost: 246,36 kB
Staženo: 1,186×
Vloženo: 25. 2. 2015

Výroční zpráva za rok 2013

výroční zpráva za rok 2013.pdf
Typ souboru: PDF, Velikost: 230,4 kB
Staženo: 1,089×
Vloženo: 4. 3. 2014

Výroční zpráva za rok 2012

výroční zpráva za rok 2012.pdf
Typ souboru: PDF, Velikost: 136,13 kB
Staženo: 1,169×
Vloženo: 4. 3. 2014

Co když orgán žádosti nevyhoví

Odvolání

  • Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení.
  • Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
  • O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.
  • Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem.
  • Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.

Stížnost

  • Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
    1. který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
    2. kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
    3. kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
    4. který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
  • Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
  • Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
    1. doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
    2. uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
  • O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
  • Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
  • Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno.