Hlavní
Obsah
Město Mariánské Lázně je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek, vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající.
-
Město Mariánské Lázně
-
Zastupitelstvo
-
Finanční výbor
Kontroluje: Hospodaření s majetkem a finančními prostředky města a plní další úkoly, jimiž jej pověřilo zastupitelstvo města.
-
Kontrolní výbor
Kontroluje: Plnění usnesení zastupitelstva města a rady města, kontroluje dodržování právních předpisů ostatními výbory a městským úřadem na úseku samostatné působnosti, plní další kontrolní úkoly, jimiž jej pověřilo zastupitelstvo města.
-
Finanční výbor
-
Rada
-
Komise lázeňství, cestovního ruchu
Na základě zadání rady analyzuje stávající stav v oblasti cestovního ruchu a zpětně předkládá návrhy možných řešení. Komise řeší marketing města, propagaci města (veletrhy, propagační materiály, spolupráce s CzechTourism, činnost infocentra apod.), programovou náplň pro návštěvníky města (sport, kultura, společenské akce), přírodní léčivé zdroje (balneoterapie a využití zdrojů), infrastrukturu města (ubytovací a stravovací zařízení, dopravní systém, parky) a služby v oblasti cestovního ruchu.
- Komise sportu
- Komise urbanistiky a dopravy
-
Komise kultury
Komise řeší oblast kultury ve městě, dává svá doporučení k žádostem o poskytnutí dotace z Fondu kultury města Mariánské Lázně, která jsou dále předložena radě města a zastupitelstvu města ke schválení.
- Komise Zdravého města a místní Agendy 21
- Komise pro IT a elektronizaci veřejné správy
- Komise sociálních věcí a zdravotnictví
- Komise pro UNESCO
-
Komise lázeňství, cestovního ruchu
- Starosta
- 1. místostarosta
- 2. místostarosta
-
Městský úřad
-
Útvar tajemníka
Odbor Útvar tajemníka je zřízen za účelem administrativního zabezpečení výkonu funkce starosty a místostarosty, zabezpečuje přípravu jednání zastupitelstva a rady města, eviduje usnesení. Zajišťuje technicky a ekonomicky provoz městského úřadu, spravuje budovu radnice. Zabezpečuje krizové řízení města, koordinuje zpracování havarijních plánů města na všech úsecích ohrožení.
-
Odbor dopravy a vnitřních věcí
Vykonává působnosti na úseku matriky, evidence obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů, podatelny úřadu, vidimace a legalizace, Czechpointu, a přípravy a zajišťování průběhu voleb.
V oblasti silničního správního úřadu - přezkušování řidičů, řidičských průkazů a evidence vozidel, schvalování technické způsobilosti vozidel, dopravního úřadu, drážního úřadu a státního dozoru ve věcech drah a přestupků a správních deliktů souvisejících.
Dále v oblasti právní projednává přestupky a některé správní delikty, zajišťuje realizaci trestu obecně prospěšných prací.
Odbor působí v rozsahu správního obvodu obce s rozšířenou působností Mariánských Lázní pro území obcí Drmoul, Lázně Kynžvart, Mariánské Lázně, Mnichov, Ovesné Kladruby, Prameny, Stará Voda, Teplá, Trstěnice, Tři Sekery, Valy, Velká Hleďsebe, Vlkovice, Zádub-Závišín, včetně jejich částí. -
Odbor finanční
Odbor finanční se stará o vedení účetnictví města a souvisejících agend, sestavování a sledování plnění rozpočtu města, vedení agendy související se zřízenými fondy města, správa cenných papírů a dalších finančních nástrojů, provoz pokladny MěÚ, vymáhání pohledávek, správa místních poplatků a povolování VHP pro územní obvod Mariánské Lázně.
-
Odbor majetku
Odbor majetku zajišťuje pronájmy bytů, nebytových prostor a pozemků, věcná břemena (služebnosti)
-
Odbor investic a dotací
Odbor investic a dotací je zřízen pro výkon působnosti při přípravě podkladů, studií a projektových dokumentací. Vykonává působnost na úseku inženýrské a investiční činnosti a stavebně technické údržby. Zajišťuje přípravu a realizaci veřejných zakázek.
-
Odbor rozvoje lázeňství a cestovního ruchu
Odbor vykonává samosprávu na úseku lázeňství, cestovního ruchu a propagace města.
-
Odbor stavební úřad
Odbor Stavební a územně plánovací úřad (STAV) je zřízen za účelem výkonu státní správy – výkonu obecného stavebního úřadu. Státní správu vykonává odbor v území stanoveném stavebním zákonem (Mariánské Lázně a 25 sousedících katastrálních území, tj. mimo území spadajících pod Lázně Kynžvart a Teplou, které mají vlastní stavební úřady).
Od 1.1.2003 je tento odbor pověřen rovněž výkonem státní správy na úseku státní památkové péče a od 1.6.2008 rovněž výkonem státní správy na úseku územního plánování - vše na území obce s rozšířenou působností (Mariánské Lázně a 60 sousedících katastrálních území, tj. včetně všech území spadajících pod Lázně Kynžvart a Teplou). V tomto území vykonává odbor současně působnost speciálního silničního stavebního úřadu. -
Odbor životního prostředí
Odbor životního prostředí je pověřen jak výkonem státní správy, tak samosprávy Města. Na úseku státní správy (přenesené působnosti) se jedná o tyto agendy: státní správa ve vodním hospodářství (vodoprávní úřad), ochrany přírody a krajiny, ochrany zvířat proti týrání, rostlinolékařské péče, myslivosti, lesů, rybářství, ochrany zemědělského půdního fondu, ochrany ovzduší, v odpadovém hospodářství. Na úseku samostatné působnosti zajišťuje odbor údržbu veřejné zeleně na pozemcích ve vlastnictví Města a správu odpadového hospodářství.
-
Odbor sociálních věcí
Odbor sociálních věcí vykonává státní správu a samosprávu v oblasti sociální problematiky. Plní zákonem svěřené funkce v oblasti sociálně právní ochrany dětí. Zajišťuje potřeby, zabezpečuje poradenství a řeší sociální problematiku seniorů, zdravotně postižených nebo osob ohrožených sociálním vyloučením. Vykonává funkci veřejného opatrovníka a rozhoduje o zvláštním příjemci důchodu. Eviduje a vydává Parkovací průkaz označující vozidlo přepravující osobu těžce zdravotně postiženou a Označení vozidla praktického lékaře ve službě.
-
Odbor školství
Odbor školství zajišťuje provoz mateřských a základních škol, základní umělecké školy a městského domu dětí a mládeže, zřizovaných městem. Organizuje Zápis dětí do 1. tříd základních škol v Mariánských Lázních a zápis dětí do mateřských škol.
-
Živnostenský úřad
Živnostenský úřad vydává živnostenská oprávnění, provádí přerušení nebo pokračování v provozování živnosti, ruší podnikatelská oprávnění, vede živnostenský rejstřík, vydává výpisy ze živnostenského rejstříku, vede „Evidenci zemědělského podnikatele“ a funguje jako spotřebitelský ombudsman. Prostřednictvím živnostenského úřadu může ohlašovatel souběžně s ohlášením živnosti učinit oznámení také na příslušnou správu sociálního zabezpečení, zdravotní pojišťovnu a finanční úřad. Místní příslušnost podnikatelů byla zrušena.
-
Útvar tajemníka
- Městská policie
- Příspěvkové organizace zřizované městem Mariánské Lázně
- Obchodní společnosti
- Dozorčí rady
-
Zastupitelstvo
Fax: +420 354 623 186
E-mail: muml@muml.cz
WWW: www.muml.cz
ID Datové schránky: bprbqms
-
4.1 Kontaktní poštovní adresa
-
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
-
4.3 Úřední hodiny
pondělí 8:00 - 17:00 středa 8:00 - 17:00 pátek 8:00 - 12:00 -
4.4 Telefonní čísla
-
4.5 Adresa internetové stránky
-
4.6 Adresa podatelny
-
4.7 Adresa elektronické podatelny
Dostupná v úřední hodiny podatelny
-
4.8 Datová schránka
ID Datové schránky: bprbqms
-
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
-
8.2 Rozpočet
Informace lze získat
- ústně – v kanceláři úřadu
- písemně – osobně v kanceláři úřadu nebo poštou na adresu úřadu
Městský úřad Mariánské Lázně
Ruská 155
35301 Mariánské Lázně - e-mailem vedoucím odborům
- na úřední desce umístěné v přízemí MěÚ
- elektronickým podáním: epodatelna@muml.cz
Přehled lhůt a termínů
Lhůty
- Odkaz na zveřejněnou informaci (§ 6 odst. l) - 7 dnů
- Výzva k upřesnění nesrozumitelné nebo příliš obecné informace (§ 14 odst. 3, písm. a) - 7 dnů
- Informace o odložení žádosti nevztahující se k působnosti povinného subjektu (§ 14 odst.3, písm. b) - 3 dny
- Poskytnutí informace žadateli (§ 14 odst. 3, písm. c) - 15 dnů
- Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace ze závažných důvodů (§ 14 odst. 5) - 10 dnů
- Rozhodnutí o odvolání (§ 16 odst. 3) - 15 dnů
- Upřesnění žádosti o informaci žadatele (§ 14 odst. 3, písm. a) - 30 dnů
- Lhůta pro odvolání, jestliže povinný orgán ve lhůtě neposkytl informaci či nevydal rozhodnutí o nevyhovění (§ 15 odst. 4) - 15 dnů
- Odvolání proti rozhodnutí a odmítnutí žádosti (§ 16 odst. 1) - 15 dnů
Termíny
- Poskytování informací dle § 5 odst. 1 způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 2)-od 1.1.2001
- Poskytování informací z registrů způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 3) - od 1. 1. 2002
Postup při vyřizování žádostí
Kdo může o informaci požádat
- o informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat proč o informaci žádá
Kdo informaci poskytne
- kterýkoli státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)
Kdy informaci neposkytne
- je-li požadovaná informace označena za utajovanou skutečnost
- jde-li informace vypovídající o osobnosti a soukromí fyzické osoby (národnost, rasový původ, náboženské zaměření, členství v politických stranách a hnutí, o její trestné činnosti, zdraví, majetkových poměrech atd.)
- pokud je požadovaná informace označena za obchodní tajemství
- jde-li o informace o probíhajícím trestním řízení
- pokud se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům toho, kdo je o informaci požádán
Jak se o informaci žádá
- ústně, tj. osobní návštěvou na příslušném orgánu nebo dotazem provedeným pomocí telekomunikačního zařízení
- písemně, není-li např. na ústně podanou žádost informace poskytnuta, nebo není-li informace z pohledu žadatele dostatečná
Co musí písemná žádost obsahovat
- musí z ní být zřejmé, komu je žádost určena, o jakou informaci se žádá a kdo ji činí
- neobsahuje-li žádost uvedené údaje, nebude vyřízena (žádost se odloží)
Jaký bude postup povinného orgánu
- je-li žádost nesrozumitelná, vyzve žadatele o její upřesnění. Nebude-li upřesněna do 30 dnů, rozhodne o odmítnutí žádosti
- pokud informace nespadá do jeho působnosti, žádost odloží a toto sdělí žadateli do tří dnů - pokud žádost splňuje všechny náležitosti, poskytne požadovanou informaci nejpozději do 30 dnů ( od 1. 1. 2001 do 15 dnů)
Co když orgán žádosti nevyhoví
- pokud povinný orgán, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
- jestliže bude povinný orgán nečinný (nepodá požadovanou informaci, ani nevydá rozhodnutí) má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým informaci odepřel
- proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení
Komu se odvolání posílá
- odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti nebo takové rozhodnutí měl vydal
Kdo o odvolání rozhodne
- o odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal. Jde-li o rozhodnutí obecního úřadu ve věcech samostatné působnosti obce, rozhoduje o odvolání obecní rada (kde není rada rozhoduje zastupitelstvo obce)
- ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
- proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
-
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
(upravuje postavení oprávněného a povinného subjektu při vyřizování žádostí o poskytnutí informací, postup při rozhodování a poskytnutí informací a oprávnění žadatele v případě odmítnutí informací). - zákon č. 167/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
(Tento zákon upravuje používání elektronického podpisu, poskytování souvisejících služeb, kontrolu povinností stanovených tímto zákonem a sankce za porušení povinností stanovených tímto zákonem). - zákon č. 500/2004 Sb., Správní řád, v platném znění
(upravuje postup orgánů moci výkonné, orgánů územních samosprávných celků a jiných orgánů, právnických a fyzických osob, pokud vykonávají působnost v oblasti veřejné správy). - zákon č. 128/2000 Sb. o obcích
- zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
- zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
- zákon č. 200/1990 Sb. o přestupcích
- zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
- Platné obecně závazné vyhlášky
- Usnesení ze zasedání zastupitelstva města zde
- Usnesení ze zasedání rady města zde
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
-
11.2 Vydané právní předpisy
-
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Městský úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.
-
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
-
13.1 Vzory licenčních smluv
Vzory všech licenčních smluv podle § 14a zákona č. 106/1999 Sb., jsou-li k poskytování informací povinným subjektem potřebné.
-
13.2 Výhradní licence
V současné době nejsou pro Město Mariánské Lázně poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Výroční zpráva za rok 2017
Výroční zpráva za rok 2016
Výroční zpráva za rok 2015
Výroční zpráva za rok 2014
Výroční zpráva za rok 2013
Výroční zpráva za rok 2012
Co když orgán žádosti nevyhoví
Odvolání
- Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení.
- Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
- O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.
- Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem.
- Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
Stížnost
-
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
- který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
- kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
- kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
- který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
- Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
-
Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
- doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
- uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
- O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
- Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
- Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.