Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Informace zveřejňované o povinném subjektu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím

  • 1. Název
    Město Mariánské Lázně
  • 2. Důvod a způsob založení

    Město Mariánské Lázně je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek, vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající.

  • 3. Organizační struktura
  • 4. Kontaktní spojení
    Ruská 155 / 3
    353 01 Mariánské Lázně
    Tel.: (automat): +420 354 922 111
    Fax: +420 354 623 186
    E-mail: muml@marianskelazne.cz
    WWW: www.muml.cz
    ID Datové schránky: bprbqms
    • 4.1. Kontaktní poštovní adresa
      Ruská 155 / 3
      353 01 Mariánské Lázně
    • 4.2. Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
      Ruská 155 / 3
      353 01 Mariánské Lázně
    • 4.3. Úřední hodiny
      pondělí8:00 - 17:00
      středa8:00 - 17:00
      pátek8:00 - 12:00
    • 4.4. Telefonní čísla
      Tel.: (automat): +420 354 922 111
    • 4.5. Čísla faxu
      +420 354 623 186
    • 4.6. Adresa internetové stránky
      www.muml.cz
    • 4.7. Adresa e-podatelny

      epodatelna@marianskelazne.cz

      Dostupná v úřední hodiny podatelny

    • 4.8. Další elektronické adresy
      muml@marianskelazne.cz
  • 5. Bankovní spojení
    KB: 19-720331/0100 (Komerční banka, a.s.)
  • 6.
    00254061
  • 7. DIČ
    CZ00254061
  • 8. Dokumenty
  • 9. Žádosti o informace

    Informace lze získat

    • ústně – v kanceláři úřadu
    • písemně – osobně v kanceláři úřadu nebo poštou na adresu úřadu
      Městský úřad Mariánské Lázně
      Ruská 155
      35301 Mariánské Lázně
    • e-mailem vedoucím odborům
    • na úřední desce umístěné v přízemí MěÚ
    • elektronickým podáním: epodatelna@marianskelazne.cz

    přehled lhůt a termínů

    Lhůty

    • Odkaz na zveřejněnou informaci (§ 6 odst. l) - 7 dnů
    • Výzva k upřesnění nesrozumitelné nebo příliš obecné informace (§ 14 odst. 3, písm. a) - 7 dnů
    • Informace o odložení žádosti nevztahující se k působnosti povinného subjektu (§ 14 odst.3, písm. b) - 3 dny
    • Poskytnutí informace žadateli (§ 14 odst. 3, písm. c) - 15 dnů
    • Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace ze závažných důvodů (§ 14 odst. 5) - 10 dnů
    • Rozhodnutí o odvolání (§ 16 odst. 3) - 15 dnů
    • Upřesnění žádosti o informaci žadatele (§ 14 odst. 3, písm. a) - 30 dnů
    • Lhůta pro odvolání, jestliže povinný orgán ve lhůtě neposkytl informaci či nevydal rozhodnutí o nevyhovění (§ 15 odst. 4) - 15 dnů
    • Odvolání proti rozhodnutí a odmítnutí žádosti (§ 16 odst. 1) - 15 dnů

    Termíny

    • Poskytování informací dle § 5 odst. 1 způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 2)-od 1.1.2001
    • Poskytování informací z registrů způsobem umožňujícím dálkový přístup (§ 5 odst. 3) - od 1. 1. 2002

    Postup při vyřizování žádostí

    Kdo může o informaci požádat

    • o informaci může žádat každá fyzická nebo právnická osoba, přičemž nemusí zdůvodňovat proč o informaci žádá

    Kdo informaci poskytne

    • kterýkoli státní orgán nebo orgány územní samosprávy (obce)

    Kdy informaci neposkytne

    • je-li požadovaná informace označena za utajovanou skutečnost
    • jde-li informace vypovídající o osobnosti a soukromí fyzické osoby (národnost, rasový původ, náboženské zaměření, členství v politických stranách a hnutí, o její trestné činnosti, zdraví, majetkových poměrech atd.)
    • pokud je požadovaná informace označena za obchodní tajemství
    • jde-li o informace o probíhajícím trestním řízení
    • pokud se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům toho, kdo je o informaci požádán

    Jak se o informaci žádá

    • ústně, tj. osobní návštěvou na příslušném orgánu nebo dotazem provedeným pomocí telekomunikačního zařízení
    • písemně, není-li např. na ústně podanou žádost informace poskytnuta, nebo není-li informace z pohledu žadatele dostatečná

    Co musí písemná žádost obsahovat

    • musí z ní být zřejmé, komu je žádost určena, o jakou informaci se žádá a kdo ji činí
    • neobsahuje-li žádost uvedené údaje, nebude vyřízena (žádost se odloží)

    Jaký bude postup povinného orgánu

    • je-li žádost nesrozumitelná, vyzve žadatele o její upřesnění. Nebude-li upřesněna do 30 dnů, rozhodne o odmítnutí žádosti
    • pokud informace nespadá do jeho působnosti, žádost odloží a toto sdělí žadateli do tří dnů - pokud žádost splňuje všechny náležitosti, poskytne požadovanou informaci nejpozději do 30 dnů ( od 1. 1. 2001 do 15 dnů)

    Co když orgán žádosti nevyhoví

    • pokud povinný orgán, byť i jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, které se doručí do vlastních rukou žadatele
    • jestliže bude povinný orgán nečinný (nepodá požadovanou informaci, ani nevydá rozhodnutí) má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým informaci odepřel
    • proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti může podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení

    Komu se odvolání posílá

    • odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti nebo takové rozhodnutí měl vydal

    Kdo o odvolání rozhodne

    • o odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal. Jde-li o rozhodnutí obecního úřadu ve věcech samostatné působnosti obce, rozhoduje o odvolání obecní rada (kde není rada rozhoduje zastupitelstvo obce)
    • ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání tím, kdo rozhodnutí vydal
    • proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.
  • 10. Příjem žádostí a dalších podání

    Prostřednictvím ePodatelny

  • 11. Opravné prostředky

    Co když orgán žádosti nevyhoví

    Odvolání

    • Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to nejpozději do 15 dnů od jeho doručení.
    • Odvolání se podává u orgánu, který vydal rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
    • O odvolání rozhoduje orgán, který je nejblíže nadřízeným tomu orgánu, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat.
    • Ten, kdo o odvolání rozhoduje, tak musí učinit ve lhůtě do 15 dnů od předložení odvolání povinným subjektem.
    • Proti rozhodnutí odvolacího orgánu se již nelze odvolat. Lze však podat návrh na přezkoumání takového rozhodnutí u příslušného soudu.

    Stížnost

    • Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
      1. který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
      2. kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
      3. kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
      4. který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
    • Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
    • Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
      1. doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
      2. uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
    • O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
    • Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
    • Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
    Pozn. Pro podání opravného prostředku není vytvořen žádný formulář. Opravný prostředek lze buď podat písemně nebo ústně do protokolu. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a proti jakému rozhodnutí je podání učiněno.
  • 12. Formuláře
    Formuláře a žádosti
  • 13. Popisy postupů – návody pro řešení životních situací

    Jak si na úřadě zařídím ...

    Návody pro řešení životních situací na portal.gov.cz

  • 14. Předpisy
    • 14.1. Nejdůležitější používané předpisy

      Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje

      • zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
        (upravuje postavení oprávněného a povinného subjektu při vyřizování žádostí o poskytnutí informací, postup při rozhodování a poskytnutí informací a oprávnění žadatele v případě odmítnutí informací).
      • zákon č. 167/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
        (Tento zákon upravuje používání elektronického podpisu, poskytování souvisejících služeb, kontrolu povinností stanovených tímto zákonem a sankce za porušení povinností stanovených tímto zákonem).
      • zákon č. 500/2004 Sb., Správní řád, v platném znění
        (upravuje postup orgánů moci výkonné, orgánů územních samosprávných celků a jiných orgánů, právnických a fyzických osob, pokud vykonávají působnost v oblasti veřejné správy).
      • zákon č. 128/2000 Sb. o obcích
      • zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
      • zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
      • zákon č. 200/1990 Sb. o přestupcích
      • zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
      • Platné obecně závazné vyhlášky
      • Usnesení ze zasedání zastupitelstva města zde
      • Usnesení ze zasedání rady města zde
    • 14.2. Vydané právní předpisy

      Obecně závazné vyhlášky a předpisy

  • 15. Úhrady za poskytování informací
    • 15.1. Sazebník úhrad za poskytování informací

      Městský úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.

      Sazebník úhrad - poskytování informací

    • 15.2. Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
      Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
  • 16. Licenční smlouvy
    • 16.1. Vzory licenčních smluv

      Vzory všech licenčních smluv podle § 14a zákona č. 106/1999 Sb., jsou-li k poskytování informací povinným subjektem potřebné.

      Vzor licenční smlouvy

    • 16.2. Výhradní licence
      V současné době nejsou pro Město Mariánské Lázně poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
  • 17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.

    Výroční zprávy

    Výroční zpráva za rok 2016 Staženo: 201x , Datum vložení: 15.03.2017

    Výroční zpráva za rok 2015 Staženo: 389x , Datum vložení: 02.03.2016

    Výroční zpráva za rok 2014 Staženo: 690x , Datum vložení: 25.02.2015

    Výroční zpráva za rok 2013 Staženo: 641x , Datum vložení: 04.03.2014

    Výroční zpráva za rok 2012 Staženo: 702x , Datum vložení: 04.03.2014

  • Poskytnuté informace

    Poskytnuté informace podle zákona 106/1999 Sb.